Burger- en sociaaljaarverslag 2005
- 9 juni 2006
Eind mei verscheen het Burger- en sociaaljaarverslag 2005 van de gemeente Amsterdam. In dit verslag legt de burgemeester verantwoording af aan de Amsterdammers en aan de gemeenteraad. Het Burger- en sociaaljaarverslag gaat in op de onderwerpen participatie, dienstverlening, klachtenafhandeling, bezwaarschriften en de gemeentelijke organisatie. Per onderwerp worden de belangrijkste feiten vermeld en wordt aangegeven wat er goed en wat er minder goed gaat.

Diverse bronnen
Bij het opstellen van het Burger- en sociaaljaarverslag wordt onder meer gebruik gemaakt van de jaarverslagen van de verschillende gemeentelijke onderdelen. Ook wordt geput uit onderzoek van O+S, zoals de Amsterdamse Burgermonitor en de Dienstverleningsmonitor. Uit dat laatste onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat Amsterdammers over het algemeen tevreden zijn met de dienstverlening bij diensten en stadsdelen. Gemiddeld geven ze een 7,9 voor de dienstverlening aan het loket en een 7,0 voor telefonische dienstverlening.