Goede dienstverlening stadsdeel Amsterdam-Noord
- 11 april 2003
Stadsdeel Amsterdam-Noord scoort hoog op onderzoek naar kwaliteit van de dienstverlening. Dit blijkt uit een rapport dat in maart uitgekomen is. Dit rapport is het eerste resultaat van de dienstverleningsmonitor die O+S stadsbreed uitvoert. In het rapport staan de resultaten van een onderzoek dat in november en december van 2002 gehouden is.

Het onderzoek bestaat uit telefonische interviews en interviews in het Servicecentrum van het stadsdeelhuis. Met de interviews is de waardering van de klant voor de dienstverlening gemeten.Op de belangrijkste criteria voor goede dienstverlening scoort het stadsdeel hoog. Voor de balies van Burgerzaken en het Vergunningenbureau betreft dit snelheid en deskundigheid van de medewerker. Voor de telefoon en receptie betreft dit vriendelijkheid en snelheid. In totaal waarderen de klanten van het stadsdeel de dienstverlening met een 7,8.Het onderzoeksmodel is ontworpen door O+S. Het model kan gebruikt worden door alle gemeentelijke diensten in Amsterdam. Amsterdam-Noord paste dit onderzoeksmodel als eerste toe. Het is de bedoeling dat een dergelijk onderzoek iedere bestuursperiode zal plaatsvinden. Mocht u informatie willen over de dienstverleningsmonitor, dan kunt u contact opnemen met Lara ten Broeke (020 527 94 08).