Klanttevredenheidsonderzoek Cition
- Publicatie
- 2010
Cition is de parkeerbeheerder in het grootste deel van Amsterdam. Cition wil de dienstverlening aan de klanten verbeteren. Daarom heeft Dienst Onderzoek en Statistiek (O+S) een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De meeste klanten van Cition zijn mensen met een parkeervergunning en mensen die op de wachtlijst staan voor een vergunning. Cition houdt zich ook bezig met de controle op foutparkeren en het uitdelen van boetes. Op dat deel van de werkzaamheden had het onderzoek geen betrekking.

Amsterdammers redelijk tevreden over parkeerbeheer Cition
Veel Amsterdammers zien parkeren als een probleem. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met de lange wachttijd voor een vergunning en het hoge uurtarief in sommige delen van de stad. Ondanks dit soort kanttekeningen geven parkeerders Cition een 6,0 als rapportcijfer. Dat cijfer is gegeven door mensen met een vergunning en door mensen die op de wachtlijst staan voor een vergunning. Bezoekers van de drie servicepunten van Cition geven een hoger cijfer, namelijk een 7,4.
Het onderzoek biedt een paar aanknopingspunten voor verbeteringen. Zo willen personen op de wachtlijst beter geïnformeerd worden over de wachttijd (zie figuur). Ook zouden klanten graag meer dingen via internet willen regelen.
Alle resultaten en aanbevelingen zijn te vinden in het rapport, dat op deze pagina kunt downloaden.