Direct naar inhoudDirect naar contactgegevens

Monitor Digitale Veiligheid Ondernemers onderzoeksrapport

  • Publicatie
  • oktober 2020

Bijna alle bedrijven (95%) die hebben meegedaan aan de 'Monitor Digitale Veiligheid Ondernemers' hebben een internetverbinding binnen de bedrijfsvestiging. De meesten geven ook aan een grote afhankelijkheid te hebben van internet- en telecombedrijven en hebben een alternatief scenario indien de internetverbinding niet werkt. De afhankelijkheid van internet- en telecombedrijven bij bedrijven die een alternatief scenario hebben (gemiddeld 7,9) is lager dan bedrijven die geen alternatief scenario hebben (gemiddeld 8,4).

Driekwart van de bedrijven in dit onderzoek (75%) heeft aangegeven een website te hebben. Op de website hebben de meeste bedrijven een beschrijving van wat het bedrijf doet, welke producten ze hebben en een verwijzing naar sociale media. De helft van de bedrijven gebruikt sociale media, voornamelijk sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn of Instagram. Sociale media wordt het meest gebruikt voor marketing of het bedrijfsimago.

Een kwart van de bedrijven met een website (25%) houdt ook gedrag van bezoekers op de website bij. Het gaat voornamelijk om het bijhouden van de bekeken items op de website, de tijd die bezoekers op de website doorbrengen en het aantal muisklikken van bezoekers. Men geeft aan graag te willen weten wie de bezoekers zijn.

Deze publicatie maakt deel uit van de thema's
Deel deze pagina: